Ett kvitto och ett par glittrande ögon (Ben)

 Jag var i Stockholm och hälsade på en vän. Jag hade på mig min mörkblåa sagoklänning med vita prickar. På en karaokebar satt vi och sjöng Common People och andra britpoplåtar tills de stängde, och sen gick vi vidare till en bar för att dricka öl. Det var en väldigt fin bartender där, mörk med synnerligen fina rådjursögon. Han kollade på mig mycket, sökte lite extra ögonkontakt och log lite generat, inbjudande och mystiskt. Flörtigt, på ett gulligt och charmigt sätt. Min vän märkte det såklart, och tyckte att jag skulle fråga om hans nummer. Han var ju australiensare och snygg, så jag bestämde mig för att fråga precis när vi skulle börja röra på oss. Han såg väldigt glas ut, och räckte fram ett kvitto med ett redan färdigskrivet nummer och hans namn. Vi gick på dejt en dag senare och åt unch ihop. Han berättade hur han hade velat ge mig mitt nummer redan innan, men hans kollegor hade avrått honom och sagt att tjejen aldrig vill ha kyparens nummer. Tji fick dem. Och jag fick ett par glittrande, bruna ögon. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

howyoumetme.blogg.se

För att minnas de ljusare kärlekshistorierna i ett annars trassligt och tungt liv.

RSS 2.0